Aktuelno

Posljedni izvještaj o trendovima Helpline-a za 2018. godinu

By 05/04/2019 No Comments

Insafe mreža linija za pomoć (Helpline) prikuplja podatke o vrstama poziva koje zaprimaju, te ih analizira svaka tri mjeseca, kako bi se sagledali novi trendovi i aktuelna pitanja.

Najnovija zbirka podataka obuhvatila je period od oktobra do decembra 2018. Godine. Ova zbirka podataka je obuhvatila  10.867 kontakata (povećanje u odnosu na prethodni izvještajni period) koji su se odnosili na probleme u digitalnom okruženju. 54% poziva su pravili tinejdžeri – što predstavlja značajno smanjenje za ovu dobnu skupinu (11 % manje) u odnosu na prethodni izvještajni period. 19% poziva otpada na dobnu skupinu od 5 do 11 godina – što je povećanje od 6%. Uvijek je teško utvrditi zašto postoji  takva razlika od jednog izvještajnog perioda do drugog, ali telefonske linije za pomoć već neko vrijeme izvještavaju da problemi u digitalnom okruženju sve više utječu na sve mlađu dobnu skupinu, dijelom zato što djeca imaju pristup uređajima i mogućnostima povezivanja u sve mlađoj životnoj dobi

Postoji porast od 3% u broju roditelja i socijalnih radnika koji uspostavljaju kontakt sa linijama za pomoć, što odražava anegdotske povratne informacije od Centara za sigurniji internet (CSI) o općem porastu zabrinutosti zbog izazova s kojima se mladi susreću na mreži. Povećanje medijske pokrivenosti u posljednjih nekoliko mjeseci moglo je također doprinijeti ovom povećanju.

  • Kao i obično, najčešći razlog za kontaktiranje telefonskih linija za pomoć je internetsko nasilje (cyberbullying) koje je navedeno kao razlog za preko 16% svih poziva.
  • Online izazovi su stalna briga, a Momo (animiranana lutka koja je spomenuta u prethodnim izvještajima) još uvijek je nešto čime se bave linije za pomoć. Teško je odrediti najbolji način za rješavanje tih izazova bez izazivanja alarma ili nenamjernog poticanja djece i mladih da ih provjere.
  • Ucjene, seksualno iznuđivanje (Sextortion) i prinuda istaknuti su od strane nekoliko linija za pomoć mladim ljudima kojima je potrebna podrška i smjernice o tome kako se nositi s ovom vrstom problema.
  • Aplikacija TikTok je sve popularnija – mnogi mladi su upoznati s aplikacijom Musical.ly koju je TikTok preuzeo 2018. godine.
  • Igre, posebno Fortnite (još jednom), su naglašene kod nekih linija za pomoć, koje su primijetile porast poziva u vezi različitih pitanja, uključujući količinu vremena provedenog na internetu, svađe između roditelja i djece i ovisničkog ponašanje kod djece vezanog za igranje igrica.
  • Više telefonskih linija za pomoć koriste društvene mreže kao metod dopiranja do ciljne publike. Njemačka linija za pomoć lansirala je Instagram nalog u ljeto 2018. godine i izvještava da se on dobro razvija. Račun je sada verifikovan te ovaj metod predstavlja dobar način da dođete do nekih mlađih ciljnih grupa.

Na slici ispod možete vidjeti koji su to najčešći razlozi kontaktiranja linija za pomoć, izraženi u postotcima:

(reference:www.betterinternetforkids.eu)