Cyberbullying je pojava kada neko koristi tehnologiju, kao što je internet ili mobilni uređaj, da bi vršio/la neku vrstu nasilja nad drugima. Cyberbullying uključuje stvari poput slanja uvredljivih ili provokativnih poruka, isključivanje drugih iz aplikacija za razmjenu poruka, “hakovanje” profila na  društvenim mrežama, “označavanje” ljudi u statusima ili objavljivanje nečijih neprikladnih fotografija. “Indirektni” cyberbullying je vrsta  maltretiranja  kada se ne spominje konktetno ime osobe nad kojom se vrši nasilje, ali je očigledno za sve uključene osobe o kojima se govori npr. “Znaš čija je haljina odvratna”. Biti žrtva digitalnog nasilja može biti vrlo uznemirujuće za mladu osobu jer se poruke mogu poslati anonimno i teško je znati ko ga izvršava. Štaviše, nasilje se ne završava kada žrtva napusti gdje god da se siledžija nalazi (npr. škola) i nasilje može trajati neprekidno. Kada se poruke i fotografije podjele na internetu, a ne direktno s osobom na koju se odnose, često ima mnogo posmatrača, a žrtve mogu biti vrlo uznemirene kada spoznaju koliko brzo neka slika ili glasina može kružiti online.

Savjeti za pomoć sa cyberbullyingom

  • Nemojte zabranjivatii pristup tehnologiji- ovo može spriječiti vaše dijete da razgovara s vama o cyberbullingu. Istraživanje među grupom učenika o tome zašto ne bi rekli nekome ukoliko  su bili izloženi  cyberbullyingu, je pokazalo da je odgovor uglavnom negativan jer su bili zabrinuti da će im tehnologija koju oni koriste biti oduzeta na neko vrijeme od strane njihovih roditelja.
  • Razgovarajte o cyberbullyingu s vašim djetetom- pitajte ga/je na koji način on/a razumijeva ovaj pojam, i na koji se način razlikuje od fizičkog-“lice u lice” nasilja. Često mladi ljudi mogu pomiješati nasilje sa “šalom” ili “šaljivim ponašanjem” i nerado razgovaraju s drugima iz straha od toga da ne izgledaju kao da ne znaju prihvatiti šalu na svoj račun. Pitajte svoju djecu kako bi reagovali ako bi bili podvrgnuti cyberbullingu ili da je njegov/njen prijatelj podvrgnut cyberbullingu . Istražite bezbjednosne alate dostupne zajedno kako biste saznali kako blokirati i prijavljivati ​​ljude ili poruke.
  • Spasite dokaze: podstaknite dijete da spasi dokaze o svim porukama koje primaju. Oni to mogu učiniti slikanjem ekrana (screenshot)  o onome što se dešava na ekranu ili čuvanju poruka koje su primili. Možete jednostavno snimiti screenshot na većini pametnih telefona i tableta držeći nekoliko tastera na uređaju zajedno (npr. Dugme Home i dugme za napajanje). Time će imati sačuvane dokaze koji su korisni kada želite  prijaviti digitalno nasilje.
  • Nemojte odgovarati: siledžija uglavnom traži reakciju kada izaziva nekoga ili naziva nekoga pogrdnim imenima . Recite djetetu da ne odgovara, jer s odgovorom oni siledžiji daju tačno onome što on/ona želi. Umjesto toga, najbolje se obratiti odrasloj osobi kojoj vjeruje. Uvjerite svoje dijete da ako su stvari otišle predaleko, čak i ako su i oni krivi, uvijek treba da razgovaraju s vama ili povjerljivom odraslom osobom, a vi ćete pokušati zajedno shvatiti kako najbolje riješiti situaciju.

SOS linija za podršku

Prijavi ako te neko uznemirava

SOS linija za prijavu

Prijavi neprimjeren sadržaj